رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

عروسی های اشرافی چه ویژگی هایی دارند؟

  • کد خبر: ۳۵۴۴۶
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
عروسی های اشرافی چه ویژگی هایی دارند؟
مراسم امروزی، پرزرق‌وبرق‌تر و تجملاتی‌تر از عروسی‌های دیروز هستند. این همه زرق‌وبرق موجب شده است که از هرکدام از عروس و داماد‌های جدید که می‌پرسی روز عروسی چطور گذشت، پاسخ بدهند: به ما که اصلا خوش نگذشت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مراسم امروزی، پرزرق‌وبرق‌تر و تجملاتی‌تر از عروسی‌های دیروز هستند. بعضی عروس و داماد‌ها پیش از مراسم، لباس ساده‌تری می‌پوشند و آرایش سبک‌تری انجام می‌دهند و همراه یک تیم عکاس و فیلم‌بردار، در داخل یا خارج از کشور فیلم‌هایی را «فرمالیته» ثبت می‌کنند تا در روز مراسم اصلی برای میهمانان به نمایش بگذارند؛
 
البته عکاسی و فیلم‌برداری روز عروسی جداست. سرو چند نوع غذا و دسر هم ازجمله مصداق‌های بارز زرق‌وبرق در عروسی‌هاست. این همه زرق‌وبرق موجب شده است که از هرکدام از عروس و داماد‌های جدید که می‌پرسی روز عروسی چطور گذشت، پاسخ بدهند: به ما که اصلا خوش نگذشت.
 
چرا؛ به این خاطر که از صبح خروس‌خوان، عروس و داماد در آرایشگاه حاضر می‌شوند و بعد از چند ساعت باید به آتلیه و باغ بروند و تا شب که مراسم عروسی‌شان به اتمام می‌رسد، دائم باید سرپا باشند و لبخند بزنند. همه این‌ها موجب می‌شود که خستگی از صبح به تن آن‌ها بچسبد و نگذارد از بهترین روز زندگی‌شان لذت ببرند. البته این درصورتی است که فکر خرج‌ومخارج، قرض‌وقوله و وام را فاکتور بگیریم. حالا که چندوقتی است میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا کاسه‌وکوزه عروسی‌ها را برهم زده است، کاش می‌شد به سادگی و شیرینی مراسم عروسی قدیم برگردیم.


منوی اشرافی تالار‌های عروسی در مشهد

یکی از تالار‌هایی که می‌شود گفت از نظر تشریفات در مشهد بنام است، ۶ منو برای مشتریان خود درنظر گرفته است که از ۲۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر شروع می‌شود و تا ۹۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر ادامه دارد. ضمن اینکه اگر میهمان‌ها کمتر از ۲۰۰ نفر باشند، ۸ میلیون تومان و درصورتی‌که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر باشند، ۵ میلیون تومان ورودی دریافت می‌کند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که منوی شماره یک این تالار برای ۳۰۰ نفر، ۷۰ میلیون تومان و منوی شماره آخر به ازای ۳۰۰ میهمان حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دربردارد.
منوی شماره یک تالار یادشده که در شاندیز مشهد واقع شده است، شامل ۱۰ مدل غذا، ۱۰ نوع اردو، ۵ نوع سالاد، ۵ نوع میوه و شیرینی و... می‌شود و خدماتی مانند دی‌جی، مراسم ورودی، درخت یادبود، مراسم آتش‌بازی در چهار مرحله، خانه کودک و... را ارائه می‌دهد.


بادیگارد برای مراسم عروسی

منوی آخر تالار که همان منوی اشرافی محسوب می‌شود، شامل ۲۴ مدل غذا، ۲۰ نوع اردو، ۱۷ نوع سالاد، ۷ نوع میوه، کوکتل میوه، سان‌شاین، کیک ۶ طبقه، میان‌وعده باربیکیو و... است و خدماتی، چون مراسم ورودی، گل‌آرایی کامل، بادیگارد، ساقدوش، شمع‌آرایی کامل، مراسم آتش‌بازی در ۱۰ مرحله، کلیپ سه‌بعدی و... را ارائه می‌دهد.


سقف قیمت؛ ۴۵ هزار تومان

منوی قیمت یکی دیگر از تالار‌های بنام و تشریفاتی که در داخل شهر واقع است، به ازای هر نفر از ۷۸ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان می‌گیرد که شامل منوی غذایی آن یعنی چلوگوشت است. اگر کفِ قیمت را برای ۳۰۰ میهمان درنظر بگیریم، ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و اگر سقف را درنظر بگیریم، ۴۵ میلیون تومان هزینه دربر دارد. یکی دیگر از تالار‌های پذیرایی در طرقبه، بین ۵۱ تا ۱۴۸ هزار تومان منوی قیمتی دارد که اگر سقف آن را برای ۳۰۰ نفر درنظر بگیریم، ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->